Trainingen

Total - workout

Veel mensen die willen afvallen combineren dit door meer te bewegen of te gaan sporten. Het is dan belangrijk om te weten welke methode het meest effectief is. Verantwoord afvallen gaat het beste met langdurige cardio en of calorierestrictie (minder eten). Door alleen krachttraining te doen val je niet zo snel af. Vetvrije massa (spiermassa) opbouwen gaat het beste met krachttraining. Deze vetvrije massa (spiermassa) is belangrijk voor het instandhouding van je verbranding waardoor je makkelijker afvalt. De combinatie van duurtraining en krachttraining is het meest gezond en de beste wijze om vet te verbranden en spiermassa in stand te houden. De meest gezonde methode om af te vallen is krachttraining en cardio te combineren (alhoewel dit wel wat langer duurt dan door louter langdurige cardio en/of een dieet met flinke caloriebeperking).  [bron: wikipedia]

Boksen

De bokszak training is elke keer anders: soms gaan we wat dieper in op de techniek, de andere keer meer op tactiek en doe je bepaalde oefeningen met een partner. Tussen de bokstechnieken door doen we afwisselend oefeningen ter verbetering van kracht en conditie.Denk aan spierversterkende oefeningen zoals squats, push-ups, buikspieroefeningen enz. Het laatste deel van de les gooi je het laatste beetje energie er nog even uit door een paar ronden te boksen tegen de zak waarbij je alle technieken vrij kan toepassen gedurende 2 á 3 ronden van 3 minuten. De les sluiten we af met wat lichte rek-en strekoefeningen.

Zak - training

Elke keer is deze training weer anders. Sowieso train je je hele lichaam tijdens deze training. Soms doe je cardio oefeningen tussendoor en de andere keer doe je meerdere kracht oefeningen. Vaak wordt er gewerkt vanuit een stations training. Er liggen meerdere oefeningen klaar. Je voert een oefening 1min uit even rust en dan de volgende oefening. Zo train je binnen een hele korte tijd je hele lichaam. Vrije oefeningen, coördinatie oefeningen de ene op vaste apparaten en de andere keer op de grond. Van alles en nog wat. Warming-up vooraf en cooling-down na die tijd en je training is compleet. Wil je een leuke afwisselend training en binnen een korte tijd je hele lichaam getraind hebben dan is Circuit training zeker wat voor jou.

Conditie

De lichamelijke conditie bepaalt hoe fit iemand is. In enige zin bedoelt men hiermee vaak het fysieke uithoudingsvermogen van iemand, met name de mogelijkheid om intensieve inspanningen lang vol te houden. In een iets ruimere zin worden ook kracht, uithoudingsvermogen, snelheid, lenigheid (soepelheid) en coördinatie van de spieren beschouwd. Door de lichaamsspieren regelmatig te trainen door middel van sport of andere fysieke inspanningen wordt de conditie gunstig beïnvloed. De voordelen van een goede conditie zijn legio:


– Men recupereert sneller na inspanningen
– De kans op blessures bij sporten neemt af
– Men heeft meer weerstand tegen ziektes
– Het verlaagt de kans op hart- en vaatziekten
– Het verhoogt stressbestendigheid

bron: wikipedia

Full body pump

Het uiteindelijke doel van de romptraining is om de spieren van de romp zo effectief mogelijk te gebruiken, zodat de positie van de wervelkolom tijdens diverse krachtinspanningen goed te beheersen is. In feite ben je in staat om “klappen” op te vangen wat verder geen invloed heeft op de stabiliteit van je lichaam. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een schouderduw bij voetbal. Wanneer je core stabiliteit niet goed getraind is, raak je hierbij uit balans en verlies je het duel. In feite vormen de spieren onderin de romp de basis waarop de rest van de rug steunt. Tijdens een inspanning zijn de spieren onderin de rug constant aangespannen. Daarom worden deze spieren ook gezien als stabilisatoren van de onderrug. Echter hoeven deze spieren niet heel sterk te zijn, maar moet het uithoudingsvermogen en de coördinatie hiervan goed zijn.

Krachttraining

Krachttraining is training met (extra) weerstand om de kracht te verbeteren, meestal met het doel om (sport)prestaties te verbeteren. Anders dan met fitness, waarbij bewegen meestal het doel op zich is, is krachttraining in de meeste gevallen puur een middel om bewegingsvormen beter uit te voeren, om zo prestaties tot een hoger niveau te leiden. Bijvoorbeeld het sterker maken van de beenspieren van een sprinter. Voor krachtsporters is krachttraining het belangrijkste element van hun training. Krachttraining is te verdelen in algemene krachttraining en (sport)specifieke krachttraining.

bron: wikipedia

Padstraining

Een boksprogramma zonder fysiek sparringscontact. Een volledige bokstraining met combinaties van stoot- en traptechnieken. We gebruiken daarbij trapkussens, handpads, bokszakken en andere trainingsmaterialen.

Groepstraining